לראשונה בעולם: משאית ללא נהג תסע בכביש ציבורי

    אברהם זילבר | צילום: אילוסטרציה No Comments on לראשונה בעולם: משאית ללא נהג תסע בכביש ציבורי
    13:58
    09.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on "שנזכה להתרפא מהדמיונות שארה"ב עוזרת לנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטכנולוגיה לא עוצרת לרגע: מדינת נוואדה העניקה לראשונה בעולם רישיון ל'דיימלר', לערוך ניסויים במשאיות כבדות ללא נהג בכבישים הציבוריים בזמן תנועה רגיל "זהו יום היסטורי", אמר מושל נוואדה.

    מותג 'פרייטליינר' של יצרנית המשאיות הגדולה בעולם 'דיימלר' יוכל לערוך בפעם הראשונה ניסוי למשאית האוטונומית בכבישים ציבוריים, כדי להכשיר את הטכנולוגיה שאמורה להגדיל את הבטיחות בכבישים, כך דיווחה היום סוכנות 'רויטרס'.

    בעבר הציגה דיימלר את המשאית האוטונומית שלה בקטע כביש סגור של האוטובאן. יצרנית המשאיות אומרת כי משאיות ללא נהג יסייעו לחברות הובלה לקצץ בעלויות דלק ולהגדיל את הבטיחות בכבישים.

    דיימלר, שעומדת בחזית הניסיונות של יצרניות הרכב הגרמניות לפתח מכונית ללא נהג שתתחרה במכונית האוטונומית של גוגל באמצעות מותג מרצדס שבבעלותה, אומרת שהיא רואה פוטנציאל רב בקידום מערכות אוטונומיות בהובלת סחורות.

    'דיימלר' לא לבד בניסיונות לפתח טכנולוגיה אוטונומית במשאיות כבדות. חברת סקאניה השוודית שנמצאת בבעלות פולקסווגן, שוקדת על פיתוח טכנולוגיית "מחלקה" שתאפשר לכמה משאיות לנסוע בשיירה כשמוביל אותה נהג בודד במשאית הראשונה.

    מהחברה נאמר במסגרת מצגת לעיתונאים כי כ-90% מהתאונות בכבישים נגרמות מטעויות אנוש וכי משאיות אוטונומיות יכולות להפחית באופן משמעותי את התאונות ולהציל חיים.



    0 תגובות